Duran Duran Czech Republic · http://www.duranduran.cz/

2024

2024-04-26 | Roger Taylor 64


Roger Taylor 64

2024

2024-04-16 | The Reflex (40. výročí)

The Reflex, třetí singl z alba Seven and the Ragged Tiger vyšel právě před 40-ti lety.

The Reflex The Reflex The Reflex The Reflex

7“: 1984 UK (EMI; DURAN2)
4:20 The Reflex (7“ version)
4:54 Make Me Smile (Come up and see me) (live)

7“: 1984 US (Capitol; B-5345)
4:25 The Reflex (The Dance Mix - edited)
4:52 New Religion (live)

12“: 1984 UK (EMI; 12DURAN2)
6:35 The Reflex (Dance mix)
4:20 The Reflex (7“ version)
4:54 Make Me Smile (Come up and see me) (live)

12“: 1984 US (Capitol; V-8587)
6:35 The Reflex (Dance mix)
4:25 The Reflex (Dance mix edit)

All tracks written by Duran Duran, except "Make Me Smile", written by Steve Harley. Produced by Alex Sadkin, Ian Little and Duran Duran. All tracks mixed by Nile Rodgers and Jason Corsaro, except "Make Me Smile", mixed by Ian Little and recorded live at Hammersmith Odeon, November 1982. "New Religion" recorded live at Los Angeles Forum, February 9, 1984.

UK Chart Top 75 (weeks: 14, highest position: 1)
Billboard Hot 100 (weeks: 21, highest position: 1)
Holland Top 50 (weeks: 16, highest position: 1)
Germany Top 75 (weeks: 17, highest position: 8)
Swiss Top 30 (weeks: 12, highest position: 10)
Austria Top 20 (weeks: 4, highest position: 11)

2024

2024-04-10 | Do You Believe In Shame? (35. výročí)

Do You Believe In Shame?, třetí singl z alba Big Thing vyšel právě před 35-ti lety.

Do You Believe In Shame?x Do You Believe In Shame? Do You Believe In Shame? Do You Believe In Shame?

7" single (UK, EMI, DDA12)
Do You Believe In Shame?
The Krush Brothers LSD Edit
Do You Believe In Shame?

7" single (UK, EMI, DDB12)
God (London)
This Is How A Road Gets Made
Palomino (Edit)

7" single (UK, EMI, DDC12)
Do You Believe In Shame?
Drug (Original Version)

10" single (UK, EMI, 10DDN12)
Do You Believe In Shame?
The Krush Brothers LSD Edit
Notorious (Live)

CD single (UK, EMI, CDDD12)
Do You Believe In Shame?
The Krush Brothers LSD Edit
Notorious (Live)
God (London)
This Is How A Road Gets Made

All tracks written by Taylor, Rhodes and Le Bon. Produced by Duran Duran, Jonathan Elias and Daniel Abraham. "Notorious" recorded live from The Ahoy, Rotterdam, 1987. 10" single is special numbered limited edition. Design by Hans Arnold. Recorded and mixed by Daniel Abraham.

UK Chart Top 75 (weeks: 4, highest position: 30)
Holland Top 50 (weeks: 8, highest position: 41)
Billboard Hot 100 (weeks: 5, highest position: 72)

2024

2024-04-05 | První koncert

Přesně před 45 lety odehráli Duran Duran svůj úplně první koncert v sestavě John Taylor, Nick Rhodes a Stephen Duffy. Jako první místo pro své vystoupení si vybrali Lecture Theatre, Polytechnic v Birminghamu, UK.

2024

2024-03-24 | Roundhouse Rise Up

Ukázka z charitativní gala show „Roundhouse Rise Up“, kde Simon Le Bon a Gary Kemp spojili síly s Trevorem Hornem na basu a Lol Creme (10 CC) na kytaru a střihli si společnou verzi skvělé skladby Chant No.1 od Spandau Ballet.
Charitativní galavečer Roundhouse Rise Up se uskutečnil 20. března v Londýně a pomohl vybrat přes milion liber na podporu mladé umělecké komunity. Gary Kemp je současným předsedou této charity.

2024

2024-03-17 | RIP Steve Harley

Cockney Rebel byl úžasný, první dvě alba perfektní. Pak popová píseň číslo jedna „Come Up And See Me“ vzala Harleyho do hlavního proudu. Měli jsme to štěstí, že jsme ho měli jako hosta v této písni ... okamžik, když Steve vstoupil na pódium byl opravdu mrazivý a stále si to pamatuji. Úžasný okamžik. Díky Steve za hudbu a tvoje pozitivní vibrace. Budeš nám chybět. - John Taylor, Londýn.

2024

2024-02-28 | Zvuk a vize

Lidé se ve čtvrtek 22. února sešli v In Your Ears Studios k rozhovoru a otázkám s Johnem Taylorem, hlavním baskytaristou Duran Duran, který se naladil přes Zoom.
Rozhovor byl založen na tématu „zvuk a vize“ a vedl ho Robert Milazzo, profesor kurzu MASC 410 Media Entrepreneurship.

Lidé neustále rozvíjeli originální nápady v mediální produkci během 80. let, řekl Taylor.
"Pokud jste vizuální umělec, je pravděpodobné, že jste viděli věci, které ve vás zůstaly," řekl Taylor. "Byla to velmi inovativní doba."
Bylo snadné být originální s nápady na hudební videa v 80. letech ve srovnání se současností, řekl Taylor.

Taylor diskutoval o vlivných hudebních videích od umělců jako Beyoncé, Lady Gaga a Taylor Swift a o tom, jak se produkce hudebních videí od 80. let změnila.
"Telephone" od Lady Gaga ft. Beyoncé je jeho oblíbené hudební video za posledních 20 let, řekl Taylor.
Hudební produkce je odvětví, které vyžaduje, aby lidé vystoupili ze své komfortní zóny, aby získali zkušenosti, řekl Taylor.
"Společně můžete udělat mnohem víc než jednotlivě," řekl Taylor. "Poté, co jsem byl v Duran Duran, jsem velkým zastáncem týmové práce."
Taylor doufá, že studenti dokážou rozpoznat důležitost týmové práce v hudební produkci a cítí, že je důležité být obklopen lidmi, kteří sdílejí stejné vášně, když začínají kariéru v hudební produkci, řekl.
"Najděte lidi, kteří sdílejí vaše cíle, a zůstaňte jim blízko," řekl Taylor.

Rozhovor se podle Milazza zaměřil na Taylorovu práci v produkci hudebních videí jako mnohostranného umělce.
"Když myslím na Johna Taylora, myslím na mnoho druhů umění," řekl Milazzo. „Jeho umělecká minulost je velmi zajímavá. Duran Duran má důležité dědictví ve video produkci.“
Milazzo doufá, že studenti, kteří se akce zúčastní a chtějí pracovat v mediální produkci, mohou získat hlubší vhled do Taylorovy práce ve video produkci, řekl.
Je inspirující vidět mix generací v publiku, které byly ovlivněny Duran Duran, řekl Milazzo.
"Chci, aby lidé odcházeli s tím, že o Johnovi dozvěděli něco, co nikdy nevěděli," řekl Milazzo. "Chci, aby to nakonec byla forma vzdělávání."

Tato událost byla inspirativní z hlediska nostalgie, protože fanoušci byli svědky vývoje jejich hudebních videí, řekla Karen Wilder, členka publika.
"Byli opravdu inspirativní a jejich hudební videa byla ztělesněním mého dětství," řekla Wilder.
Podle Jennifer Woodové, členky publika, je Duran Duran inspirativní ve způsobu, jakým se starají o své fanoušky a jak znovu objevují svou hudbu.
"Vždy pro nás chtějí dělat úžasné věci, a to je velmi inspirující," řekla Wood. (Info: dd.com)

2024

2024-02-16 | Andy Taylor 63


Andy Taylor 63

2024

2024-02-09 | Set list - Scottsdale

SET LIST - Coors Light Birds Nest, Scottsdale, AZ, USA: The Wild Boys, Hungry Like The Wolf, A View To A Kill, Notorious, Black Moonlight, Give It All Up, Lonely In Your Nightmare / Superfreak, Is There Something I Should Know?, Ordinary World, Come Undone, Planet Earth, White Lines, The Reflex, Girls On Film / Psycho Killer + Save A Prayer, Rio. (Všechny koncerty a set listy najdete zde.)

2024

2024-02-08 | Andy Taylor na novém charitativním singlu

Mark Knopfler, frontman Dire Straits shromáždil některé z nejznámějších světových kytaristů, od Slashe a Davida Gilmoura po Pete Townshenda a Joan Armatrading, pro speciální charitativní píseň.

Superskupina s názvem Guitar Heroes se skládá z 54 hudebníků, kteří spojili své síly, aby zahráli na „Mark Knopfler's Going Home: Theme Of The Local Hero“, jehož výtěžek bude předán Teenage Cancer Trust.

Příspěvky od hudebníků, jako jsou Andy Taylor (ex-Duran Duran), Joan Jett, Sheryl Crow, Ronnie Wood, Joe Bonamassa a zesnulý Jeff Beck, byly společně upraveny pro devítiminutovou skladbu, která má být vydána 15. března 2024.

Úplný seznam přispěvatelů je následující: Joan Armatrading, Jeff Beck, Richard Bennett, Joe Bonamassa, Joe Brown, JamesBurton, Jonathan Cain, Paul Carrack, Eric Clapton, Ry Cooder, Jim Cox, SteveCropper, Sheryl Crow, Danny Cummings, Roger Daltrey, Duane Eddy, Sam Fender, Guy Fletcher, Peter Frampton, Audley Freed, Vince Gill, David Gilmour, BuddyGuy, Keiji Haino, Tony Iommi, Joan Jett, John Jorgenson, Mark Knopfler, Sonny Landreth, Albert Lee, Greg Leisz, Alex Lifeson, Steve Lukather, Phil Manzanera, Dave Mason, Hank Marvin, Brian May, Robbie McIntosh, John McLaughlin, TomMorello, Rick Nielsen, Orianthi, Brad Paisley, Nile Rodgers, Mike Rutherford, Joe Satriani, John Sebastian, Connor Selby, Slash, Bruce Springsteen, Ringo Starr a Zak Starkey, Sting, Andy Taylor, Susan Tedeschi a Derek Trucks, Ian Thomas, Pete Townshend, Keith Urban, Steve Vai, Waddy Wachtel, Joe Louis Walker, Joe Walsh, Ronnie Wood, Glenn Worf, Zucchero. (Info: independent.co.uk)

2024

2024-02-06 | Set list - Menlo Park

SET LIST - The Guild Theatre, Menlo Park, CA, USA: Night Boat, The Wild Boys, Hungry Like The Wolf, A View To A Kill, Notorious, Black Moonlight, Give It All Up, Lonely In Your Nightmare / Superfreak, Friends Of Mine, Ordinary World, Come Undone, Danse Macabre, Planet Earth, White Lines, The Reflex, Girls On Film / Psycho Killer + Save A Prayer, Rio. (Všechny koncerty a set listy najdete zde.)

2024

2024-02-03 | Set list - Lincoln

SET LIST - Thunder Valley Casino Resort, Lincoln, CA, USA: Night Boat, The Wild Boys, Hungry Like The Wolf, A View To A Kill, Notorious, Black Moonlight, Give It All Up, Lonely In Your Nightmare / Superfreak, Is There Something I Should Know?, Ordinary World, Come Undone, Danse Macabre, Planet Earth, White Lines, The Reflex, Girls On Film / Psycho Killer + Save A Prayer, Rio. (Všechny koncerty a set listy najdete zde.)

2024

2024-01-31 | Pula Arena 2024

Duran Duran, britské ikony rockové hudby, se vracejí do Chorvatska na premiérové ??vystoupení v Pula Arena v úterý 30. července 2024.

Do Chorvatska se kapela vrací sedm let po vyprodaném koncertu na stadionu Šalata v Záhřebu. Nové vystoupení v Chorvatsku je naplánováno na možná nejkrásnější koncertní místo, které tato část Evropy nabízí.
Dva tisíce let starý amfiteátr v Pule bude pro Duran Duran perfektní scénou, která nám připomene jejich nadčasovou sbírku hitů a příležitost slyšet jejich nové album „Danse Macabre“.

Vystoupení v Pula Areně bude vyvrcholením mimořádně aktivního koncertního období pro Duran Duran, včetně vyprodaných koncertů v arénách po celé Velké Británii, Irsku, Kanadě a Severní Americe, jako je Madison Square Garden v New Yorku. The Telegraph popisuje jejich živá vystoupení jako dekadentní a bombastická, The Times jim udělují královský status a Clash říká, že jde o „prvotřídní představení“, zatímco The Spectator nazývá Duran Duran „národním pokladem“. Domácí publikum i publikum z celého regionu je bude mít možnost vidět na velkolepé letní podívané pod širým nebem.

Vstupenky na pulské představení se začnou prodávat v pátek 2. února v 10:00. Ceny Early bird na stání jsou 87 eur, na tribuny k sezení 119 eur a na horní trávník na stání 68 eur. (Info: croatiaweek.com)

2024

2024-01-18 | 3 nejlepší skladby Duran Duran všech dob

Z internetu, pro zajímavost:
Duran Duran, kultovní britská kapela založená v roce 1978, stojí jako typický symbol hudební scény z 80. let. Díky inovativní fúzi nové vlny, syntetizační a glamové estetiky se Duran Duran stali průkopníky v hudbě i stylu. Útulný a sofistikovaný obraz kapely v kombinaci s chytlavými melodiemi a texty je katapultoval do hudebního světa jako globální hvězdu.
Duran Duran, vedený charismatickými výraznými vokály Simona Le Bon, vytvořili řadu hitů, které definovaly zvuk své doby. Jejich dynamická hudební videa, která často představují filmové vizuální a avantgardní koncepty, hrály klíčovou roli ve vzestupu MTV a vizuální kultuře 80. let.

Duran Duran

Klasická sestava, včetně Johna Taylora, Nicka Rhodese, Andyho Taylora a Rogera Taylora, představila hudební synergii, která produkovala nadčasové skladby, jako je „Rio“, „Hungry Like The Wolf“ a „The Reflex“. Schopnost Duran Duran hladce míchat popové háčky s experimentálními elektronickými prvky, upevnila svůj status ikony popkultury. V 80. letech 20. století Duran Duran prokázali pozoruhodnou setrvačnou sílu, neustále uvolňovali alba a vyvíjeli svůj zvuk. S dědictvím, které trvá desetiletí, zůstává Duran Duran vlivnou silou a nadále zaujme publikum svými elektrizujícími představeními a nepopiratelným hudebním charismatem.

1. Hungry Like the Wolf
“Hungry Like the Wolf” je klasická píseň Duran Duran, vydaná v roce 1982 jako pátý singl kapely. Hrála významnou roli při přetváření Duran Duran na mezinárodní hvězdu a je považována za jednu z jejich typických skladeb.
Píseň je charakterizována svou nakažlivou melodií, chytlavými texty a výrazným kytarovým riffem. Vypráví příběh o touze a pronásledování, s texty, které vyvolávají pocit naléhavosti a dobrodružství. Kapela s ikonickým zpěvem Simona Le Bona přispěla k trvalé popularitě této písně.
Hudební video pro „Hungry Like the Wolf“ vylepšilo také vizuální obraz Duran Duran. Režisér Russell Mulcahy použil exotická místa a filmový příběh, který ukazuje chuť skupiny vytvářet inovativní a vizuálně výrazné efekty.
“Hungry Like the Wolf” se stala jedním z největších hitů Duran Duran a po celém světě dosáhla vysokých pozic v žebříčcích. Její úspěch pomohl vnímat Duran Duran jako vůdce nového romantického hnutí a upevnil jejich status popových ikon z 80. let. Píseň zůstává v jejich živých vystoupeních základem a nadále se slaví úspěch pro svůj energický zvuk a kulturní dopad.

2. Rio
„Rio“ je píseň britské kapely Duran Duran, vydaná v roce 1982 jako titulní skladba z jejich druhého studiového alba „Rio“. Píseň, kterou napsali členové Duran Duran, je jedním z jejich nejznámějších a nejtrvalejších hitů.
„Rio“ je charakterizována jejím pozitivním a tancovatelným novým vlnovým zvukem, představující chytlavé kytarové riffy, prominentní basovou linií a výrazné vokály Simona Le Bona. Texty evokují obrazy okouzlujícího a exotického světa, inspirované vzrušením a lákadlem Rio de Janeiro.
Hudební video písně, režie Russell Mulcahy, velkou měrou přispělo k jeho úspěchu. Video obsahuje barevné a živé snímky, zachycující energii a vibraci písně. Na začátku 80. let se stalo základem hudebních televizních kanálů.
„Rio“ dosáhlo komerčního úspěchu a dosáhlo vysokých umístění v různých zemích. Album stejného názvu upevnilo stav Duran Duran jako globální popové ikony. Skladba zůstává v katalogu kapely klasikou a často se slaví svou infekční energií a pocitem úniku, který poskytuje.

3. Girls On Film
“Girls on Film” je píseň Duran Duran, vydaná v roce 1981 jako třetí singl z jejich debutového alba. Píseň napsaná členy Duran Duran, je známá svými chytlavými zvuky a provokativním textem.
„Girls on Film“ nabízí zábavnou basovou linku, taneční rytmus a výrazné vokály Simona Le Bona. Text se zmiňuje o světě módy a modelingu a zkoumá témata kouzla, krásy a výzvy, kterým čelí ti, kteří jsou v tomto oboru.
Hudební video pro „Girls on Film“ získalo pozoruhodnou pozornost díky jeho kontroverznímu obsahu, představování sugestivních a risqué scén. Video bylo původně zakázáno BBC, ale později byla vydána cenzurovaná verze, která pomohla generovat další zájem o píseň a kapelu.
„Girls on Film“ se stala komerčním úspěchem a dosáhla první desítky v britském singlovém žebříčku. Na začátku 80. let to přispělo k vzestupu Duran Duran ke slávě a zůstává jednou z jejich klasických písní. Skladba se dobře pamatuje pro svou nakažlivou energii, chytlavý vokál a nervózní stylovou atmosféru, která definovala ranou hudbu Duran Duran. (Kompletní článek s top 10: singersroom.com)

2024

2024-01-09 | Cruel World Festival 2024

Cruel World Festival 2024, který je nápadným spojením new-wave a popových počinů, se chystá na 11. května v Brookside v Rose Bowl v Pasadeně v Kalifornii. Hlavní hvězdou této očekávané události jsou ikoničtí Duran Duran, kteří slibují vystoupení, které jistě zarezonuje plnou energií ve festivalovém davu.

Kromě Duran Duran je festivalová sestava nabitá každým, kdo v hudebního průmyslu něco znamená. Mezi hlavní hvězdy se řadí další významná jména jako Interpol, Blondie a Simple Minds. Na atraktivitě festivalu přispívají umělci jako Placebo, Soft Cell a Adam Ant. Zatímco konkrétní setlisty pro vystoupení jsou stále pod pokličkou, i tak návštěvníci mohou očekávat nezapomenutelnou hudební cestu s populárními hity těchto interpretů. (Info: bnnbreaking.com)

2024

2024-01-08 | Preview 2024?

BMG odvedli skvělou práci při získávání Duran Duran zpět na trh, včetně alb jako Medazzaland, Pop Trash, Astronaut, Red Carpet Massacre a All You Need Is Now. Vydavatelství ve skutečnosti slíbilo speciální box Medazzaland na rok 2023, což se očividně nikdy nestalo a Nick Rhodes hovoří o antologii ke 40. výročí, která se zdá být spíše vágní aspirací než souborem konkrétních produktových plánů.

Problém je spíše s materiálem vlastněným Warnerem; „klasická éra“, chcete-li. 40. narozeniny Ria přišly a odešly v roce 2022 bez jakékoli aktivity kromě obyčejného tweetu a v roce 2023 také přišly a odešly 40. a 30. výročí Seven and the Ragged Tiger a 'The Wedding Album' bez fyzického produktu k této příležitosti. Kromě 2CD setu v roce 1994 nebylo 'The Wedding Album' nikdy znovu vydáno; docela pozoruhodné pro tak úspěšné a důležité album pro Duran Duran. Dobrou zprávou je, že někdo jménem David Hughes v říjnu zveřejnil na Twitteru/'X' zajímavou zprávu, že "pracuje s Duran Duran/Warner" na super luxusním novém vydání "The Wedding Album", které však bylo "dvakrát odloženo". Říká: „Pokud se to všechno spojí, bude to něco speciálního“.

U Duran Duran je vždy podezření, že se soustředí více na tady a teď než na minulost. Takže turné zůstává klíčovou záležitostí a stejně tak práce na „novém albu“. Pokud se žádná z těchto věcí neděje, pak mají zálibu v materiálu, který vlastní a ovládají, což je možná důvod, proč je pro ně Medezzaland vyšší prioritou než Rio a Pop Trash může být zajímavější než Seven and the Ragged Tiger. Možná to není v souladu s tím, co fanoušci chtějí, ale pravděpodobně je to realita.

Vzhledem k tomu, že Danse Macabre vyšlo vloni, v roce 2024 zjevně nebude žádný nový materiál, takže možná dostaneme box set Medazzland nebo dostaneme zprávu od Davida Hughese, „The Wedding Album“. Ale pozor, kapela před deseti lety pracovala s Warner Music na reedici „The Wedding Album“ a projekt se nepodařilo uskutečnit kvůli tvůrčím rozdílům. Text: Paul Sinclair. (Info: superdeluxeedition.com)

2024

2024-01-05 | Nick Rhodes interview (Vanity Fair)

Jaké je tajemství dlouhověkosti vaší kapely?
„Nevzdávat se. Všichni umělci, kteří mají za sebou dlouhou kariéru, čelí cestě se vzestupy a pády, někdy uděláte silnější desky nebo uděláte lepší show někdy méně, někdy jste lepší někdy méně, někdy hrajete před větším publikem někdy máte o něco menší, ale musíte prostě jít dál a věřit tomu, co děláte a vždy vydat to nejlepší, co můžete, kdykoli, cílem vždy musí být udělat to co nejlépe".

Je nějaká píseň ve vaší kariéře, která vás reprezentuje víc než ostatní?
„Těžko říct, očividně pro nás bylo nejdůležitější první stejnojmenné album , protože jsme o sobě dali vědět. Představoval okamžik, kdy jsme stanovili parametry Duran Duran, byl to jakýsi manifest. A z toho alba byl první singl Planet Earth docela úspěšný, zatímco druhý, Careless Memories, tomu se tolik nedařilo. Třetí singl, Girls on Film, nás utvrdil a vedl k dalšímu albu Rio, které nám pomohlo růst v popularitě po celém světě. Každý měl důležitou roli. Nejdůležitějším albem 90. let bylo určitě The Wedding Album, které obsahovalo písně jako Ordinary World a Come Undone, které kapelu opět dostaly do povědomí na další desetiletí."

Nick Rhodes

Duran Duran byli první, kdo proměnil hudbu v něco, na co se dá dívat, na vlně MTV. Jak to všechno začalo?
„No, byla to otázka načasování. Kdybychom se narodili v 70. letech, kdy se zrodila stereo hudba, použili bychom ji, kdybychom byli kapelou, která vznikla v roce 1997, byli bychom první, kdo použil internet a měli bychom webové stránky, koneckonců jsme to měli před většinou ostatních. Vždy jsme do naší hudby začleňovali nové technologie. To se stalo s videi. Řeknu vám anekdotu. Prvnímu albu se dařilo dobře a my jsme byli na turné ve Velké Británii, zatímco v Americe a Austrálii Planet Heart šplhala v žebříčcích poměrně rychle a říkali: „Potřebujeme, abyste přijeli do Austrálie, lidé vás chtějí vidět, chtějí vidět jak vypadáte, chtějí vám rozumět." Ale nemohli jsme odjet na devět měsíců, takže nám navrhli natočit video a EMI, naše tehdejší vydavatelství, navrhlo Russella Mulcahyho, pravděpodobně nejlepšího režiséra hudebních videí té generace. Šli jsme na jeden den do malého filmového studia v Saint John's Wood v Londýně. Byl to velmi dlouhý den a nakonec jsme natočili video pro Planet Earth. Po této zkušenosti bylo zřejmé, že pro naši hudbu použijeme videa. Byl to neuvěřitelný komunikační nástroj. Bylo to trochu, jako když se točily němé filmy a pak jednoho dne někdo řekl: "Hele, teď máme příležitost, aby herci mluvili ve filmech." Byl to skvělý nápad, který vytvořil další kreativní způsob, jak přesně znázornit hudbu. Od začátku také používáme internet, jak jsem řekl, naše první webové stránky byly spuštěny v roce 1997, přibližně v době, kdy většina lidí začínala získávat počítače a skutečně komunikovat s webem. Tehdy se o Duran Duran často mluvilo jako o první kapele, která online prodala hudbu, stalo se tak šest let před spuštěním Apple iTunes, protože jsme pevně věřili, že budoucnost hudby je online a tato důmyslná technologie vám umožňuje jednoduše kliknout na tlačítko a poslouchat hudbu. Je skvělé, že hudba je dnes dostupná 24 hodin denně po celém světě. Mnoho nahrávacích společností chtělo zničit tuhle technologii, nelíbil se jim Napster, což byla první platforma, která zahájila nelegální stahování, považovali to za obrovskou chybu. Ale od začátku jsem této technologii věřili, a tak jsme vytvořili náš první download pro Electric Barbarella ."

A používáte dnes sociální sítě?
„Ano, jsme na všech sociálních sítích, používáme je ke spojení s naším publikem. Je to skvělý nástroj. Můj oblíbený v tuto chvíli, ten, který je podle mě zdaleka nejzajímavější, je TikTok, protože tam chodí všechny děti, a když něco upoutá pozornost mladých lidí, víte, že to exploduje. Nacházím tam i videoklipy. Instagram se mi také moc líbí, dobře upravené profily mě baví.“

Instagramu skutečně zaujal svou komunitu tím, že řekl, že dá odpovědi, které lidé léta hledali, například co znamená The Reflex...
„Myslím, že kdyby se odhalil význam mnoha našich písní, mohlo by to být zklamání, proto dávám přednost tomu, aby představovali různé věci pro různé lidi. Nikdy nikomu neřeknu, co přesně tím textem myslíme, protože si myslíme, že to odstraňuje tajemnost písní. Když jsem byl malý, hodně jsem poslouchal hudbu Davida Bowieho a poslouchám ji dodnes a jeho texty byly opravdu krásné. Lišily se od všeho ostatního v té době. Mluvili o životě na jiných planetách, člověku ve vesmíru a myšlence, že tam venku existuje jiný život, a mě to naprosto fascinovalo. Nevím, jestli jsem potřeboval vědět víc, protože jejich význam byl celý v mé hlavě. Jsou tak trochu jako kniha, každý si ji dokáže vyložit.“

Make-up jsi ve svém životě používal odjakživa, můžeš nám prozradit, kde jsi se od začátku inspiroval a dal bys nám nějakou radu?
„Mnoho mých superhrdinů bylo nalíčeno, byli fantastičtí, od Davida Bowieho po hraběte Drákulu, který byl podle mého názoru vždy dobře nalíčený. Myslím, že mě ovlivnily i některé hollywoodské filmy z dvacátých let, ve kterých všichni protagonisté používali make-up, a němečtí impresionisté jako je Kabinet doktora Caligariho, jehož make-up miluji. No, nevím, jak se to stalo, možná jsem při pohledu na ně začal nosit make-up. V 80. letech jsme byli v období, kdy se tu byl glam rock, punk, rock, disco, což byly v některých ohledech hudební a vizuální hnutí s velmi silnou estetikou. A pak, nikdy jsem nechtěl být v kapele, kde by vám nezáleželo na tom, jak se oblékáte, jak vypadáte, nebo jak vypadají vaše vlasy. Detaily jsou pro mě důležité. Dokážu strávit hodiny a hodiny s naším grafikem zkoumáním typů písma, jejich velikostí a mezery mezi jednotlivými písmeny, protože právě ty maličkosti dělají rozdíl, takže jsem nikdy nepochopil, proč se někteří lidé nesnaží, když ráno vstanou, o trochu úsilí navíc.“

A nosíš ještě make-up?
„Dnes jsem měl pár pohovorů, většinou se nalíčím, když mám něco na práci, ale moc toho nedělám. Můj make-up je velmi rychlý. Momentálně raději používám tónovaný hydratační krém než podkladovou bázi, protože to nemusím přehánět, pokud nemusím natáčet film nebo dělat něco, co vyžaduje specifický make-up pro určité světlo. Zejména pro muže je fajn, když pleť vypadá trochu přirozeněji. Nechci, aby na mě make-up vypadal jako barva na obličej. Make-up vždy fungoval jako určitá ochrana před vnějším prostředím, klimatem, znečištěním. Rád mám na pleti hydratační krém, nikdy nechybí, protože věřím, že je důležité ho udržovat v co nejlepším stavu. Používám černou tužku na oči nebo trochu řasenky, někdy pár odstínů na víčka podle toho, kolik mám času. Ale když vím, že budu sedět doma a číst noviny, nenosím make-up.“

Duran Duran

Tvůj styl a styl kapely se staly tak ikonickými. Je to esence New Romantic, představovali jste si někdy, že bude tak úspěšný?
„Očividně ne, teď na to ani nemyslím. Nemyslím si, že kapela nebo já jsme modely estetiky, která se kopíruje. Nikdy jsme se nebáli mít vlastní individualitu, mít svůj vlastní vzhled a někdy jít proti tomu, co může naznačovat móda. To vytváří větší zájem a může vytvořit trend, protože každý se na vás dívá a považuje vás za jiného a zajímavého. A moc to nezabere, když nosíš šátek kolem krku nebo kravatu nebo klobouk nebo sako s lemováním kolem klop. Jsou to malé detaily, které vynikají. Při výběru scénického oblečení úzce spolupracuji s Jeffrey Bryantem, naším módním návrhářem. Je s námi mnoho let a Jeffrey je opravdu úžasný, navrhuje a vyrábí oblečení poté, co mu řekneme, co chceme. Společně je upravujeme. Když něco vytvoříme a zkopíruje se to, ikdyž nebudu jmenovat, ale je tu pár docela velkých značek, které si od nás vypůjčily nějaké věci, uvědomím si, že jsme někoho ovlivnili a to mě přivádí k úsměvu."

Řekl jsi „vypůjčeno“, to je hezký způsob, jak říct, že někdo kopíruje váš styl. Díky za tvůj smyslu pro humor, je takový proto, že jsi Angličan?
„Určitě je to tím, že jsem Angličan, a když vyrosteš v Anglii, když nemáš smysl pro humor, myslím, že nepřežiješ rozhovory mezi přáteli v hospodě nebo u večeře. Je to součást britské kultury. Neustále si děláme legraci sami ze sebe a jsme ironičtí a sebepodceňující. Jsou mezi námi ostré jazýčky a musíme být pořád opatrní,“ (usmívá se).

Kdybyste chtěl poradit mladé skupině, která nyní začíná, co byste řekl?
„Nejsem dobrý v poskytování rad, jediné, co mám chuť říct, je to, co fungovalo mě. Vždy jsem zůstal věrný svým myšlenkám a nikdy jsem nedovolil lidem změnit moji vizi. Protože pokud jste věrní sami sobě a něčemu opravdu věříte, uděláte to tak, jak chcete, a jste na to hrdí. Pak to můžete s důvěrou sdělit ostatním, protože víte, že jste do toho, co jste chtěli, vložili své srdce a vášeň. Nenechte tedy ostatní zasahovat do tohoto procesu, ať už je to manažer nebo nahrávací společnost, vydavatel nebo někdo, kdo vám říká, abyste dělali věci jinak, abyste rozmělnili své nápady. Upřímně řečeno, vždy jsem pracoval ve skupině a naučil se brát v úvahu názor každého, a tím jsou kritéria ještě obtížnější, ale pokud se někomu nelíbí skladba nebo něco v písni, nikdy to nespatří světlo".

Co vidíš ve své budoucnosti?
„Snažím se neplánovat příliš dopředu. Nikdy nevím, co se v životě stane. Všichni jsme v kapele takoví a to je jeden z důvodů, proč jsme nikdy neohlásili velká světová turné. Obdivuji umělce, kteří to dokážou. Jsme trochu chaotičtější. Řídíme se svými instinkty a děláme, co považujeme za správné, samozřejmě někdy musíme plánovat. Díváme se na termíny turné na příští rok, mluvíme o dokončení alba, které jsme udělali v roce 2005 s Andy Taylorem, jmenuje se Reportage, leží v trezoru už dlouho, ale před pár týdny jsme všichni seděli ve studiu, poslouchali to znovu a říkali si, že je čas to dokončit. To je to, co pravděpodobně uděláme tento rok. Je tam 18 let. Osobně mám rozpracovaných hodně projektů. Dokument o poválečné japonské fotografii, který jsem začal asi před pěti lety a který bych opravdu rád dokončil. John Taylor a já pracujeme na muzikálu, už deset let, který je téměř hotový a bylo by skvělé ho dokončit. Kdy to všechno bude hotové? Nevím".

Lituješ něčeho velkého?
„Ne, já vím, ještě jsem neskončil. Načrtl jsem pouze povrch věcí, které bych chtěl udělat, ale jsem velmi šťastný, že jsem je udělal, samozřejmě se můžete ohlédnout na cokoli, na píseň, album a říct „mělo to být jinak“. ale můj názor je, že s odstupem času se to snadno řekne. Vše proběhlo přesně jak jsme chtěli a tak ničeho nelituji. Pracuji v kapele a měli jsme neuvěřitelné štěstí, že máme jeden druhého, protože neexistuje jiná rytmická sekce než John nebo Roger, se kterou bych chtěl pracovat. A nemyslím si, že je jiný zpěvák, který se mi líbí víc než Simon. Myslím, že má silný a neuvěřitelně výrazný hlas, a i když už jsou to více než čtyři desetiletí, zjišťuji, že jeho hlas je v mimořádné formě."

Vzpomínka, nejlepší okamžik ve vaší historii jako kapely.
„Příliš mnoho, ale mám-li vybrat jeden, bylo to v roce 2019, kdy jsme hráli u padesátého výročí startu rakety Apollo s prvními třemi muži, kteří přistáli na Měsíci, nebo spíše se dvěma, zatímco druhý obíhal kolem Měsíce. Sledování přistání na Měsíci v televizi jako 7leté dítě bylo opravdu mimořádnou událostí pro každého z mé generace. Je mi líto, že jsme tam od té doby nikoho neposlali. Takže když jsme hráli k padesátému výročí přistání na Měsíci v NASA, na Cape Canaveral na Floridě, to bylo výjimečné. Rakety byly uspořádány do půlkruhu a jeviště bylo vpředu. Byl úplněk a měli jsme 300 dronů, které díky umělcům jménem Studio Drift létalo nad jevištěm, pohybovali se ve formaci, která byla jako vesmír sám o sobě, zatímco jsme hráli samotnou píseň The Universe. Nasamploval jsem zvuky mise NASA, hlasy Armstronga, Aldrina a Collinse a přehrával jsem je, když stoupaly do vzduchu. Byli jsme asi 200 metrů od místa, kde byla raketa vypuštěna k přistání na Měsíci ve stejný den 50 let předtím. Byl to okamžik, kdy jste se skoro museli štípnout, abyste řekli‚ jsme opravdu tady‘.“

V Black Moonlight máte seanci, jaký je tvůj vztah se smrtí?
„Myslím, že jsme byli dobří v tom, že ten stůl létal vzduchem, nemyslíš? Nevím, jak jsme to udělali. Myslím, že styl videa byl opravdu perfektní díky Jonasovi Akerlundovi (režisér oceněný Grammy, pozn. red.). Natáčení mě tak bavilo, že jsem každý čtvrtek požádal o seanci. Obávám se, že uplynulo několik čtvrtků a my jsme se stále neocitli u stolu. Čemu věřím? Rozhodně si ani na chvíli nemyslím, že jsme jediná věc, která ve vesmíru existuje, myslím, že by bylo docela arogantní si myslet, že jsme jediní. Co když existuje život po smrti? Nejsem si úplně jistý, doufám, že ano, doufám, že tam něco je a doufám, že tam budou dobré drinky a pěkné restaurace a všichni budou mít na sobě ty správné boty a kabáty.“ (Interview v italštině: vanityfair.it)

2024

2024-01-01 | Šťastný Nový Rok


Happy New Year
© 1999-2024 Romanduran | Duranduran.cz | Instagram | Code by katemihalikova.cz | Generated: 0.0053s | ↑↑ Top